مزایای استفاده از ناودانی چیست؟

ناودانی: اجزای زیادی در ساخت و سازهای عمرانی استفاده می شود که اهداف و ساختارهای متفاوتی دارند. یکی از پرکاربردترین ها امروزه ناودانی  است که کاربردهای متعددی دارد.

ناودانی | فروش انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

تیرها یا پروفیل های فلزی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند که خطوط آنها شبیه حروف الفبا است. در مورد پروفیل U شکل فلزی که عمدتاً برای ترویج اتصالات استفاده می شود، ناودانی خوانده می شود.  پروفیل ها کاربردهای متفاوتی در ساخت و سازهای عمرانی دارند و در مونتاژ کاربرد بیشتری دارند.

آهن ربات

وظیفه اصلی ناودانی در هم تنیدن است، چه برای پشتیبانی ساپورت، چه برای دریافت  روکش  ها و انواع دیگر سازه هایی که بر روی آن نصب می شود. این قطعه فلزی معمولاً در ساختمان هایی که به استحکام سازه ای زیادی نیاز دارند استفاده می شود.

ناودانی در صنعت در تاسیسات مکانیکی نیز کاربرد وسیعی دارد. آیا می خواهید در مورد انواع پروفیل های فلزی U شکل یا ناودانی و کاربردهای اصلی آنها بیشتر بدانید؟ به خواندن این پست ادامه دهید!

ناودانی | فروش انواع آهن آلات صنعتی | آهن ربات

ناودانی چیست؟

ناودانی ها پروفیل های فلزی ساخته شده از فولاد گالوانیزه، فولاد زینکالوم یا فولاد گالوالوم هستند که در کاربردهای مختلف هم در ساخت و سازهای عمرانی – در سقف سازی یا پروژه های با سازه های فلزی – و هم در مناطق صنعتی استفاده می شوند.

شکل U یکی از رایج ترین ها است، اگرچه دو تغییر دارد:

نمایه U ساده (US) که به طور گسترده برای تشکیل ساختار فلزی شبکه استفاده می شود.

پروفیل U سفت شده (UE) که دارای یک فلپ سفت کننده اضافی است که رو به داخل است که به عنوان “پرتو G” شناخته می شود.

پروفیل‌های U یا زوایای فلزی نیز وجود دارد.

عملکرد اصلی ناودانی US به هم پیوستگی است، در حالی که پروفیل UE به عنوان یک تکیه گاه برای پشتیبانی از  کاشی های فلزی ، علاوه بر پاسخگویی به سایر خواسته ها در بخش سازه های فلزی عمل می کند.

فرآیند درست ساخت ناودانی چگونه است؟

کیفیت ناودانی فلزی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما عمدتاً به کیفیت ساخت آن بستگی دارد. هر چه در فرآیند ساخت دقت و توجه بیشتری شود، قطعه دوام بیشتری دارد.

برای ساخت آن، تیر به صورت یک تکه فلز شروع می شود که کشیده و مسطح می شود. این باعث ایجاد یک تیر پیش ساخته می شود که می توان آن را برای مطابقت با شکل پروفیل مورد نظر تغییر داد.

لازم به یادآوری است که در طول فرآیند، فولاد مورد استفاده نیز باید کار کرده و خالص شود و از متخلخل شدن آن و کاهش مقاومت قطعه جلوگیری شود. برای تایید کیفیت آنها، تست های فشار و استرس قبل از استفاده از قطعات انجام می شود.

تامین کننده ناودانی چقدر مهم است؟

اگر می خواهید محصولات با کیفیت بهتری داشته باشید، باید به دنبال بهترین تامین کنندگان در اختیار خود باشید. در اینجا چند معیار وجود دارد که باید قبل از انتخاب خود ارزیابی کنید.

  1. بهترین مواد با کیفیت

به طور کلی، هر تامین کننده منبع متفاوتی از مواد اولیه و همچنین روش های خاص خود را برای کار با مواد خود دارد. بنابراین، کیفیت مواد نیز مستقیماً به تأمین‌کننده شما و شیوه‌های اصلی شما بستگی دارد. جویای نظر سایر مصرف کنندگان و آزمایش از روش های خوب رایج است.

  1. گارانتی در هنگام خرید

فاکتور مهم دیگری که باید مورد ارزیابی قرار گیرد دوره گارانتی قطعه است، یعنی حداقل مدت زمانی که سازنده کیفیت آن را تضمین می کند. گارانتی تمدید شده به معنای داشتن امنیت بیشتر در استفاده از تجهیزات است. به این ترتیب در صورت وجود مشکل می توانید با سختی کمتری سفارش تعویض دهید.

  1. تحویل به موقع

برای برخی از پروژه ها، عرضه ناودانی باید بسیار مکرر باشد، که نیاز به همکاری یک تامین کننده خوب دارد. یک تیم سازمان یافته تر با تولید ثابت می تواند واحدهای بیشتری از همان قسمت را بدون مشکل و در زمان کمتر تحویل دهد. بسته به مقداری که استفاده می کنید، این می تواند عامل بزرگی در انتخاب شما باشد.

  1. بهترین ارزش برای پول

آخرین اما نه کم اهمیت ترین، شما همچنین باید رابطه بین هزینه مواد و کیفیت ارائه شده را در نظر بگیرید – هم از نظر خود قطعه و هم از نظر روال تحویل و همه عوامل دیگری که قبلاً ذکر کردیم.

مزایای استفاده از ناودانی چیست؟

استفاده از پروفیل فلزی سبکی و کاربردی بودن مونتاژ را تضمین می کند. قطعات را می توان به هم جوش داد یا به هم پیچ کرد. علاوه بر این، تیرها را می توان برای محافظت یا تکمیل رنگ آمیزی کرد. ضخامت آن بین ۲ تا ۳ میلی متر است.

استفاده از قطعات فلزی در سازه‌ها باعث کاهش بار روی پی می‌شود و پروژه را اقتصادی‌تر می‌کند و به بهبود استفاده از فضا کمک می‌کند – زیرا ستون‌ها و تیرهای فلزی نازک‌تر از ستون‌های بتنی هستند.

جزئیات دیگر این است که استاندارد تکمیل یکنواخت است، که اجازه می دهد سازه در برخی از ساختمان ها، مانند پارکینگ ها، بدون آسیب به زیبایی مکان قابل مشاهده باشد.

در حین کار، ساختمانی که از پروفیل های فلزی استفاده می کند تمیزتر و با جابجایی کمتر مواد در نظر گرفته می شود. ناگفته نماند که قابلیت اطمینان مواد برای تولید در صنایع به صورت استاندارد بیشتر است که ایمنی ساخت و ساز را تضمین می کند – تا زمانی که نصب به درستی انجام شود.

شایان ذکر است که زمان ساخت نیز کوتاه تر است و در نیاز به بازسازی، می توان عناصر فلزی جدیدی را به کار برد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : | 16:41 | نویسنده : moadeli |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب واعظ
  • وب آسانسور
  • وب طراحی سایت
  • وب سافت دانلود